Beleid

 

Herroepingsrecht

Vriesdrogen 
Het vriesdrogen van moedermelk en het verwerken van moedermelk tot zeep zijn gepersonaliseerde diensten, het herroepingsrecht is hierbij derhalve niet van toepassing.

Vouchers
Vouchers worden eenmalig uitgegeven en zijn na aankoop niet onderworpen aan het herroepingsrecht.

Overige artikelen
Voor alle overige artikelen geldt dat je het recht hebt om je uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van je thuis naar Milksy zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van je vervoerder.

Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Milksy geretourneerd moeten  worden. Om gebruik te maken van dit recht kan je contact met ons opnemen via info@milksy.nl. We zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na ontvangst van het retour terugstorten als het product in goede orde retour ontvangen is.

Levertijd

Verzenddoos 
Het verzenden van de Milksy Verzenddoos duurt maximaal vier werkdagen.

Overige artikelen
Overige artikelen worden binnen twee werkdagen verzonden.

Milksy Babyzeep
Milksy Babyzeep wordt na ontvangst van de moedermelk binnen 7 werkdagen verwerkt en verstuurd. Mocht je tegelijkertijd gebruik maken van de vriesdroogservice, dan wordt de zeep tegelijkertijd verscheept met je Milksy Babyfood.

Vriesdrogen

Verwerkingstijd
Over het algemeen wordt je bestelling binnen 4 weken verwerkt, soms nog eerder. Het kan echter door overmacht en / of drukte voor komen dat de verwerkingstijd langer wordt, je wordt hiervan tijdig op de hoogte gesteld. Bovenstaand termijn, is dus geen ‘fataal’ termijn.’

Gekozen ratio

Het is mogelijk om in het geval van kleine zakjes zelf de hoeveelheid milliliters te bepalen. Als jouw kleintje bijvoorbeeld gewend is aan 200 ml per voeding, dan passen wij de hoeveelheid poeder in het zakje precies zo aan dat je enkel 200 ml water hoeft toe te voegen.

De waterratio van iedere mama is anders, het kan zijn dat je 13 gram poeder nodig hebt voor 120ml, in dat geval is een zakje van 120ml dus niet mogelijk, waardoor het uiteindelijk bijvoorbeeld 140ml wordt, omdat de zakjes tenminste 15  gram moeten zijn

Het is eveneens zo dat er een marge van +-1 gram op het zakje zit, waardoor het kan zijn dat je zakjes gevuld zijn met 14 of 16 gram (in het geval van 15 gram), dit staat dan overigens wel op de verpakking. Een gekozen ratio is dus geen garantie.

Aanlevering moedermelk

Nadat je moedermelk bij ons is aangekomen wordt deze gelabeld, gefotografeerd en getemperatuurd om vervolgens opgeslagen te worden in onze vriezers. Wij kunnen de (biologische) inhoud van je moedermelk niet controleren, ondanks dat we dit graag voor je willen doen, je bent dus zelf verantwoordelijk voor de inhoud en de juiste opslag van je moedermelk.

Indien je je moedermelk naar ons opstuurt, ben je ook verantwoordelijk voor de juiste verpakking hiervan. Uiteraard zullen we je tot in de detail uitleggen hoe jij het beste je moedermelk naar ons kan opsturen.

Indien je moedermelk bij aankomst vooralsnog ontdooid is of de verkeerde temperatuur heeft (wat bij een juiste verzending nauwelijks kan gebeuren), kunnen we de moedermelk voor de veiligheid van je kind niet verwerken.

Verlies moedermelk tijdens transport naar Milksy

Alhoewel uiterst ongebruikelijk, is het mogelijk dat de vervoerder (indien je niet hebt gekozen voor de Milksy ophaalservice of voor een koerier) je pakket met moedermelk verliest. Voorgaande zouden wij extreem spijtig vinden, echter ligt het risico van de verzending naar Milksy bij de klant. Indien een pakket tijdens het transport verloren gaat, heb je recht op een schadevergoeding van maximaal €500,00 aldus PostNL, Milksy zal je hierin begeleiden.

Restitutie van je orderbedrag is niet mogelijk omdat het vrij houden van een plaats in onze vriezers helaas ook geld kost en andere mama’s de mogelijkheid ontneemt om gebruik te maken van onze dienst. Echter biedt Milksy je naast de schadevergoeding van PostNL een waardebon van 50% van het factuurbedrag, welke je tot 6 maanden na uitgave kan gebruiken.

Verlies moedermelk tijdens transport van Milksy naar de klant
Ook hier herhalen we dat dit ongebruikelijk is. Indien je moedermelk echter toch verloren gaat, krijg je een vergoeding van het op dat moment maximaal door de transporteur gedekte bedrag, op dit moment bij PostNL vastgesteld op maximaal EUR 500,00. Mocht je meer dan 10 liter aanleveren, dan is het handig om dit bedrag op te hogen, hierover dien je contact met ons op te nemen.

Nog vragen?

Neem dan contact met ons op, we staan je graag te woord!